Ovatko haavet olennainen osa ihmistä? Minun mielestäni ovat, kuten samoin toiveetkin. Tää ajatus nousi vaan tänään mun mieleen, kun tulin ajatelleeksi kuinka paljon mä haaveilen ja toivon...Mä en tässä vaiheessa tarkoita haaveilulla mitään sellasia, että tapaan unelmien prinssini, joka noutaa mut valkealla ratsulla. Ei, ehei. Vaan sellasista unelmista, jotka haluaisi ihan todella tulevaisuudessa toteuttaa. Ja mitkä kaiken lisäksi ovat vielä sellaisia, että ovat ihan mahdollisia toteuttaa. :) Mulla on niitä monia. Jotkut on uudempia, jotkut vanhempia, mutta jollainlailla ne on kaikki yhtä vahvoja. Nyt kerronkin hieman omista haaveistani ja toiveista.

Mulla on haaveena saada moottoripyörä. Sellainen ihana, iso, kiiltävä. Kunnon moottoripyörä, ei mitään harrikan vempeleitä, niistä mä en pidä ollenkaan..ehei, kunnon vehje sen olla pitää. Tää haave mulla on itänyt mielessä siitä lähtien, kun sain mopokortin. Olisinkin tänä kesänä ajanut luultavasti kevari (kevytmoottoripyörä) kortin, jollen olisi muuttanut omaan kämppään. Meinaa niillä rahoilla mitkä nyt on mennyt asumiseen, olisi hienosti ajanut kortina ja varmaankin vielä ostanut pyöränkin. Mutta, ei, en mä muutamista kadu, en koskaan. Koska ei ne moottoripöyrät tästä maailmasta kesken lopu, en ainakaan niin usko. Tietenkin on aina vaihtoehtona, että hankkii miehen, jolla on se pyörä, mutta mä haluan ehdottomasti päästä myös ohjaamaan sellaista, en pelkästään kyytiin. Tällä hetkellä kyllä riittäisi pelkkä kyytiin pääsy. Mietinkin alkukesästä, että jos olisi ottanut kypärän ja lähtenyt liftaamaan...Moottoripyörien kyytin. :)

Toinen haaveni, jota pidän toteutus kelpoisena, on se, että haluan sukelluskortin. Siis sellaisen kortin, jolla voisi harrastaa laitesukellusta vapaasti haluamissaan kohteissaan. Tää haave on noussut vasta tämän vuoden aikana, osittain eräiden kirjojen takia. :) Mutta olisi todella hienoa päästä jonnekin Austraalian koralliriutoille sukeltamaan...
Näiden kahden, todella vahvan haaveen lisäksi mulla on toiveita ja pienempiä haaveita, joista osa on nyt loppukesän aikana toteutunut. Ne toteutuneet pidän omina juttuinani ;). Toiveita on tietysti päästä lukiosta ja kirjoituksista kunnialla läpi, ja päästä lukemaan biologiaa ja kemiaa jonnekin.

Mä en oikein osaa sanoa, että muokkaako ihminen haaveitaan, vai haaveet ihmistä. Voihan tiettysti olla niinkin, että käy molemmilla tavoin. Joillekin haaveet voivat olla niin vahvoja, että niistä tulee osa personaa,ja ohjaavat siten käyttätymistä. Tottakai jos joku on halunnut lääkikseen pikkulapsesta saakka, pakertaa haaveensa eteensä kaikin mahdollisin tavoin, ja tässä se tarkottaisi varmaankin tiukasti kouluarvoisanoihin keskittymistä. Ihme se olisi, jos oikein kunnianhimoisen ihmisen ollessa kyseessä puurtaminen arvosanojen eteen ei näkyisi henkilön muussa elämässä...

Mä alan luultavasti pikkuhiljaa kadottaa otteenio tekstin punaisesta langasta, joten lopetan sen ennen kuin loppu meneen täysin plörinäksi. Mutta, olisi kiva kuulla minkälaisia haaveita teillä, jotka käyvät blogiani katselemassa, oikein on. Pieniä, suuriä? Mahdollisia, vai ihan mahdottomia?