Mä olen viimein löytänyt jonkun alan mitä mä voin harkita eläinlääketieteellisen tilalle, koska sen haaveen lukio on aika tehokkaasti romuttanut. Ei mulla tällä koulun kännillä ja arvosanoilla ole mitään asiaa sinne. Mutta, en mä biologiasta tai kemiasta luovu. Mä meinaa keksin tossa netissä surffaillessani ja googlesta etsiessäni, että mä lähen Kuopioon, Jyväskylään tai Joensuuhun lukemaan luonnontieteitä. Eläinbiotekniikka, kemiallinen biologia, molekyylibologia, perinnöllisyystiede, solubiologia, soveltava eläintiede...Kaikki kuulostaa siltä, mitä mä voisin kuvitella tekeväni. Koska en mä kuitenkaan halua luopua kemiasta ja biologiasta kokonaan, varsinkin kun ne molemmat lukee pitkänä ja ne molemmat kiinnostaa mua.

Helpottaa kyllä ihan todella, kun taas löysi päämäärän johon tähdätä, tuntui niin orvolta, kun lukio romutti tässä kevään aikana haaveet eläinlääkärin ammatista. Noi olis edes sinne päin mitä mä haluan. Ja nyt kun olen taas lukenut enemmän Clive Cusslerin kirjoja, mua on alkanut meribiologiakin kiinnostaa... Olis ihan mieletöntä päästä sukeltaan lämpimiin meriin ja tutkimaan miten esim. ilmaston lämpeneminen vaikuttaa kaikkeen. Mutta antaa nyt ajan kulua, ja saa nähdä mihin mä sitten pääsen mahdollisesti opiskelemaan. Nyt on vaan enemmän tarmoa paneutua noihin aineisiin koulussakin, kun on taas joku, minkä takia panostaa niihin.

Ja onhan mulla tietysti sitten vielä mielenkiinto ruuanlaittoa ja leipomista kohtaan, mutta se on kuitenkin ehkä sellainen, että sen pitäisi mieluummin harrastuksena kuin ihan ottaisi ammatikseen. Varsinkin kun toi keittiöala on sitä mitä on...Ei ihan sellasta millasta mä sen haluaisin olevan. Joten pidetään tuo kemia ja bilogia vielä "pää"aineina ja tulevaisuutena. :D