Juhannus tuli ja meni. Itselläni oli ihan mukava juhannus. Eka piipahdin kotona ja sitten menin kaverinini mökille. Ja oli hauskaa. Ilman alkoholiankin. Tai, tuli sitä yksi pieni lonkero juotua saunassa, muttei sen enempää.

Mikä siinä on, että kaikki Suomessa vietettävät suuremmat juhlapäivät ovat menneet ryyppäämiseksi? Uusi vuosi, vappu, juhannus...Ja nuorille tuohon vapun ja juhannuksen väliin kuuluu yleensä koulun loppuminen ja erityisesti siinä tapauksessa, jos päättää peruskoulun. Mitä hemmetin hienoa on siinä, että juo omituisia litkuja ja sitten makaa katuojassa muistamatta illasta yhtään mitään? Mun mielestä siinä ei juurikaan ole mitään hienoa. Päinvastoin, saa kuulla kavereilta mitä taas on tullut töppäiltyä. "Soitit exälles ja anoit sitä takasin" "Niin, ja sit sä nuolit sen ja sen tyypin kanssa".

Mitä ideaa? Ei mitään. Älkää nyt käsittäkö, että mä vastustaisin alkoholia kokonaan, en todellakaan. Tulee sitä just joskus uutena vuotena, vappuna ja juhannuksena juotua jotain, mutta mä en vedä käänejä. En ole ikinä vetänyt, enkä tule vetämäänkään. Paitsi ehkä sitten kun on ikää ja saa haettua alkosta vahvempaa. Mutta siiderillä ja kaljalla känni? Ei ikinä, ei kiitos minulle. Mieluummin otan sen verran, että tunnelma on hilpeä ja hieman alkoholin vaikutuksesta vapautuu ujoudestaan ja estoistaan, mutta en enempää. Luulisi, että siiderikin alkaa siinä muutaman pullon jälkeen tökkiä, niin se meinaa mulle tekee. Mutta, ehkä nää nuoret, jotka ryyppäävät joka perjantai vain viikonlopun kunniaksi, ovat löytäneet jonkun hienon piirteen känniryyppäämisestä, jota en ole vielä itse löytänyt.