Välillä ei voi olla toivomatta, että olisi löytänyt, tai itseasiassa osannut päättää, mille amitsun linjalle menee. Mutta ei kyllä tätäkään valintaa voi harmitella. Kohta on lukion eka takana, ja mä olen aika tyytyväinen tuloksiini. Ainakin niihin tähän astisiin, en ole saanut yhtäkään nelosta tai k-merkintää. Tässä on kyllä vielä kaksi koeviikkoa, eikä tiedä, mitä yllätyksiä sieltä vielä tulee. Tai en mä sitä viimeistä koeviikoa pelkää, vaan tätä tulevaa. Analyyttinen geometria. Eikö nimikin jo sano sen, että se on aivan turhaa ja ihan liian vaikeeta? Jep jep. Eli siinä on varmaankin tämän jakson koe, jota joutuu uusimaan.

Mutta kuitenkin, meidän lukio on tosi mukava paikka. Opettajat on ihan ok. Lukuunottamatta muutamia tapauksia ja onnettomia enkun opettajia. Että kyllä meidän lukio on kivoin tän kaupungin lukioista. Ainakin noin kuulopuheiden mukaan. Meinaa mitä mä muista kouluista oon kuullut, niin paljon oudompaa toimintaa. Mutta niillä se varmaan johtuu siitä, että niillä on yläaste siinä samassa.

Mutta yleisisti lukiosta. On siinä meinaa huonojakin puolia. Rahaa menee tällä hetkellä kirjoihin aivan tuhottomasti..! Kun käytettyjä kirjoja ei ole vielä kierrossa. Kun toi opetus suunnitelma vaihtu viime vuonna, niin me ollaan vasta toinen ikä ryhmä, joka tota uutta käy. Eli meitä vuodan vanhemmiltakin ne kirjat tulee vasta 2-3 vuoden päästä kiertoon...Mä ajattelinkin, että laitan kaikki kirjat kiertoon heti kun koulut loppuun. Siis sellaiset mitä ei tarvi. Niiden aineiden kirjat, jotka aikoo kirjottaa pitää tietenkin kirjotuksien yli...Mut mä haluun laittaa ne eteenpäin,koska mä tiedän miten kalliiksi tulee hankkia kaikki kirjat uutena...Koska miksi kaiken pitäisi olla aina uutta ja hienoa?