Nyt on sitten kevät. Tai ainakin mun mielestä ja ainakin täällä Hämeenlinnassa. Totta kai siellä on vielä lunta, mutta jotenkin niin vähän viime viikkoon verrattuna. Mutta ne kevään merkit, jotka minä olen merkille laittanut ovat ihan tavallisia. Ensinnäkin, polkupyörät ovat ilmestyneet kaduille. Kyllähän nyt kelpaa ajella, kun ei tarvitse kamppailla lumen ja loskan keskellä. Toiset kaksipyöräiset ovat tietenkin mopot ja skootterit. Ja olen mä muutaman OIKEANKIN kaksipyöräisen moottoriajoneuvon nähnyt, mutta harmikseni ne ovat olleet vain harrikoita, ei vielä sellaisia moottoripyäriä joiden perään minä haluan kuolata.
    Ainahan on myös tuo katypöly. Se on todellinen riesa, minullekin, jolla ei ole minkäänlaisia allergiota tai astmaa. Voi vaan kuvitella millaisia vaikeuksia näillä ihmisillä on, joilla on jompikumpi edellä mainituista. Eikä vielä edes pöllyä niin paljoa, kun sitten kun kaikki lumet ovat sulaneet ja kaikki kuivuneet.