Kaikkien elämä on ohimenevä, siihen ei voi vaikuttaa. Mutta siihen voi onneksi vaikuttaa, että millaisen elämän elää. Tai ainakin siihen voi yrittää vaikuttaa. En nimittäin usko siihen, että elämä olisi ennalta määrätty ja ihmisen on vain kestettevä kaikki paska ja roska mitä maailma kaataa niskaan. Okei, voi olla joitakin juttuja joihin ei voi vaikuttaa. Omakohtaisesta kokemuksesta tulee ensimmäiseksi mieleen tunteet. Tai se, että joskus tunteet vain syvenevät liiaksi vaikkei haluisikaan. Kuten mulla juuri on käynyt. Mä kiellän sitä yhä aina vaan. Edelleen. Mä taistelen joka päivä sitä tosiasiaa vastaan, että mä olen rakastunut, enkä koskaan saa tunteilleni vastakaikua. No, itseasiassa sen vastakaiuttumuuden mä olen hyväksynyt, mutten sitä että mä rakastan. Hei, mä oon niin nuorikin! Mä tiedän, että moni aikuisista nauraisi mulle päin naamaa, jos kertoisin tilanteestani ja sanoisi: "Mitä noin nuori tietää muka rakkaudesta?" Mä nimitääin mieitin sitä aluksi itekin, mitä näin nuori (17.v tänä vuonna), voi muka tietää rakkaudesta. Tai ylipäätänsä erottaa tunteen rakkaudeksi. Ainakin voin tietää paljon. Se satuttaa. Rakkaus ei aina tule ruusunpunaisin lasein ja kiedo maailmaa pumpuliin. Ei todellakaan!

Mutta mä voin elää kaiken ton kanssa. Olla avoin maailmalle. Saada kokemuksia. Jotain sellaista, josta voi olla vanhana ylpeä. Vaikka elämä on ohimenevä, on niin paljon mitä voi saada aikaan. Voit saada lapsia. Laittaa maailmaa eteenpäin. Voit päättää, että teet jotain ilmastomuutoksen hyväksi. Pieni se on pienikin teko. Koska jos kukaan ei tee mitään, kohta ei enää ole maailmaa jonka voisi lapsilleen "jättää perinnöksi". Voit saavuttaa sen ammatin minkä haluat. Siis jos todella haluat. Ettei käy niin, että päädyt jonnekin hanttihommiin ja siten valitat "voi tätä maailman kurjuutta ja epäreiluutta". Jos maailma potkii päähän, sille täytyy yrittää tehdä jotain. Kaikkea ei aina voi muuttaa. Ei voi päättää koska joku kuolee tai koska joku rakastuu sinuun. Mutta mielestäni kaikkeen mihin ihminen voi itse vaikuttaa, pitäisi yrittää vaikuttaa. Se on sun oma elämä. Tee sillä mitä haluat. Jos haluat, repäise.  Toteuta suurin haaveesi. Elämä on niin lyhyt. Parempi elää se niin, että voi olla tyytyväinen.  Sinä vaikutat kuitenkin aika suureen osaan elämässäsi. :) <3

"...Tulkoon rakkaus, tulkoon rikkaus, jokaiselle tarpeen mukaan. Tulkoon rakkaus, tulkoon rikkaus, ilman ei saa jäädä kukaan..."