Ajattelin taas raapustella tänne jotain uutta, suuressa kommenttien toivossa. :) Ehkä mä en ole vielä keksinyt sitä todellista olemusta näille teksteille, et mikä saa ihmiset kiinnostumaan ja lukemaan blogien tekstejä.

Mutta tällä kertaa ajattelin hieman miettiä unia. Onks niillä jokin suurempi merkitys, vai onko se vain todella alitajunnan toimintaa. Tai siis kyllähän se on alitajunnan tapa käsitellä päivän aikana tapahtuneita asioita, mutta entäs sitten, kun näet unen jostain sellaisesta jota ei ole koskaan tapahtunut...? Ja tapahtuu ehkä unen näkemisen jälkeen...? Mulla on nimitääin kokemusta tälläisestä. Viime keväänä, kun olimme R:n kanssa vielä samassa koulussa, niin näin eräänä yönä unta, että R meni ja värjäsi hiuksena mustiksi. Tästä unesta ehkä pari viikkoa eteenpäin, niin mitäpä poika onkaan tehnyt hiuksilleen, kun tulee koulun ovesta sisään...?! Värjännyt mustaksi..! Ja toinen samankaltainen juttu oli, kun näin unta siitä kuinka R tuli kavereineen luistelemaan silloin kun me olimme ystäväni kanssa luistinkopissa sitomassa luistimia. Kerroin tästä ystävälleni, jonka kanssa oli unessa luistelemassa. No mitäpä hän seuraavana päivänä kertookaan mulle? No sen, että juuri silloin kun en lähtenyt hänen kanssaan luistelemaan, R tulee ystävineen luistelemaan... Ulkopuoliselle nää tälläiset eivät varmaan merkitse mitään. Ne on vain joutavaa pälinää.

Mutta, onko unilla merkitystä? Miksi mä näen tollaisia unia etukäteen? Meinaa ei noi ole ainoat kerrat. Niitä on muitakin, pienempiä juttuja R:ää koskien. Ja muistakin asioista?  Olisi todella mielenkiintoista saada tietää miten voin nähdä unia etukäteen.

Ja niin. Sitten on veilä tietenkin yksi juttu. Nimitääin juhannustaian uni. Siis se juttu, kun kerätään seitsemän kukkaa tyynyn alle ja unessa näkee tulevan sulhasen. No mulle kävi niin, että kun Virpin kanssa puhuimme juhannustaioista, muistin yhtäkkiä unen jonka olin nähnyt juhannus yönä, joskus 7 tai 8 -vuotiaana.Tajusin, että kenenpä muun mä siinä unessa olinkaan nähnyt sulhasenani, kuin R:n. Aika hyvin mun mielestä, että 7 vuoden jälkeen yhtäkkiä tajuaa kuka unessa oli ollut. Eikä mulla siihen aikaan ollut tietoakaan, että on olemassa joku R niminen henkilö. Mä osittain uskon tollaisiin ennustus juttuihin. Varsinkin tässä asiassa. Voisiko sitten olla niin, että mut ja R on luotu yhtten...? Ei ehkä nyt, mutta sitten ehkä muutaman vuoden päästä, kun poika vain kypsyy hieman....